neljapäev, 13. november 2014

Krõbeda kooriku ja õllega pehme sai



Mu eelmises raamatus (nimega "Lihtsad ahvatlused") oli üks äärmiselt lihtne, pealt krõbe, seest pehme sai, mille kohta olen hästi palju positiivset tagasisidet kuulnud. Nii tore! Sarnane retsept, kuid natukene rohkemate koostisosadega ehk mõnus sai õlle, sibula ja juustuga, on olemas juba blogis ka, kuid see siin on veelgi lihtsam. Asjad vaja vaid kaaluda, kokku segada ja ahju panna - ajakulu max 5 minutit:)

Otsustasin õllesaia valmistada kokasaates Lemmikretseptid, kus koos Eveliniga mõned minu küpsetised valmistasime - video sellest on siin. Kusjuures Evelin tegi õllesaia kodus kohe järgmisel päeval uuesti,  mille üle mul muidugi eriti hea meel on:) Mis aga kokasaatesse puutub, siis mul on ikka tõeliselt vedanud, et kõik korrad, kui olen sinna (varem oli eetris Lusikas" nime all) süüa tegema juhtunud, on saatejuhtideks olnud hästi toredad inimesed, kellega ma ka muidu suhtlen, niiet telekas kokkamine on puhas rõõm olnud. Nii ka seekord! Aeg läks kiiresti ja oli hästi armas soe õhkkond nagu varemgi, kui ohjad on Tuuli ja Mari-Liisi käes olnud :)

Sai on aga tõesti lihtne ja maitsev (sööjad on alati rahul), niiet lisan selle retsepti nüüd blogisse ka, et saaksite ise veenduda selles, kui hea asi on:)

Saia jaoks aga on vaja: 
260 g nisujahu
100 g täistera nisujahu
1 sl küpsetuspulbrit
0,5 sl soola
3 sl (pruuni) suhkrut
330 ml heledat mahedamaitselist õlut
50 g võid

Sega kausis sõelutud jahud, küpsetuspulber, sool ja suhkur. Lisa õlu ja sega ühtlaseks tainaks, kuid hoidu ülesegamisest, muidu on tulemuseks kõva sai. Tõsta tainas ettevalmistatud (põhjas küpsetsupaberi riba, ääred määritud võiga ja puistatud üle jahuga) piklikkusse vormi. Sulata või ja vala ühtlaselt taina pinnale. Küpseta ahjus 180 kraadi juures u 40 minutit kuni sissetorgatud tikk tuleb puhtalt välja. Lase saial vormis u 15 min taheneda ja tõsta seejärel restile jahtuma, et alla kondensvedelikku ei tekiks. Väga mõnus nii soojalt kui ka jahtunult :)


Selle foto autor on Kristjan Lepp.

8 kommentaari:

tirpaukas ütles ...

Cordon Bleu Ülikoolis :D
Tervitused!
Merle

Silja Luide ütles ...

ülikoolis? kas mul on midagi kahe silma vahele jäänud?:) aga igal juhul väga lahe - hästi tubli oled ja soovin Sulle edu! kas oled praegu juba seal? palavad tervitused vastu!

mercredi ütles ...

Ma arvan, et Merle peab ülikooli all silmas seda, et ta hakkab tegema ülemastet.:)

tirpaukas ütles ...

Ei ma ei rääkinud üldse endast :)
Kui ma õigesti kuulsin, siis mainis Evelin Samuel seal saates, et Sa õppisid "Cordon Bleu Ülikoolis" ja see pani mind muigama ;)
Aitäh heade soovide eest! Homme hakkan Pariisi poole vurama.
Merle

Silja Luide ütles ...

hahaha, oli vist jah selline asi - kaamerate ees juhtuvad ikka igasugused keeleapsud, tulevad kentsakad lausekonstruktsioonid ja üldse ülihuvitavad mõttevälgatused :) sellepärast ma kunagi ühtegi videot, kus ma ise kokkan, ei vaatagi, et nii piinlik on lihtsalt ... :D

aga Merle, kas sul on juba superior kursus ees? igal juhul väga lahe ja soovin edu!

tirpaukas ütles ...

Oh ei peaks piinlik olema, väga tore saade oli :)
Nii tore on olnud olla pealtvaatajaks sellele, kuidas Sa oled leidnud oma tee!
Jah, järgmised viis intensiivset nädalat ootab mind Pâtisserie Supérieur. Näis, kas ma seejärel veel šokolaadi söön ;)
Tänud ja tervitan!

Kairit ütles ...

Ma tegin täna hommikul valmis, et sooja saia võileibu süüa ja siis sööma hakates abikaasa kommenteeris, et nagu heeringas moosiga :D Üsna magus sai, mistõttu tulin kontrollima, et äkki sai siis suhkruga mööda pandud, aga ei, just selliselt maitsebki. Lapsed kiitsid ja sõid pool saia kuhja võiga ära. Eks ta paljalt ongi kõige parem, aga tegelikult kui esimesest ehmatusest üle saada, on ka singiga täitsa huvitav. Kairit

Silja Luide ütles ...

Tänan, Merle, heade sõnade eest:) Soovin Sulle edu ja hoian pöialt - hästi tubli oled!

Kairit, aitäh Sulle tagasiside eest!

Siin on kindlasti oluline, et panna triiki täis supilusikatäis, mitte kuhjaga (kui on vaja kuhjaga, siis on see retseptis täpsustatud), sest siis ei ole tulemuseks mitte magus sai, vaid sellel on pigem kergelt magus nüanss.

Olen vimasel ajal Moonis söömas käis alati ka mõne sealse piruka ostnud, sest need on lihtsalt superhead! Pirukate külluslikku ja mahlast soolast täidist ümbritsev õhuke pärmitainas on samuti üsna magus ja kokku saab sellest kombost minu arust suurepärane küpsetis :) Kerge magus nüanss soolase asja juures võib vahest väga äge olla ;-)

Aga loomulikult, inimeste maitsed on erinevad ja vabalt võib tainasse ka ainult 1-2 sl suhkrut lisada. Mulle endale meeldib see sai just 3 (NB! triiki täis!) supilusikatäie suhkruga - parim soojalt ohtra või ja õhukese juustuviiluga püreesuppide või niisama kohvi kõrvale:)