laupäev, 15. august 2015

Suvine šokolaadi-juustukook marjadega



Et see kolmapäeval jälle jutuks tuli, siis lisan lõpuks blogisse ka retsepti, mida minult vist kõige enam küsitud on:) Ilmus see paar nädalat tagasi LP-s mu vaarikaloo juures, aga olen seda juba päris paljudele ka meilitsi või FB vahendusel saatnud. Üks inimene arvas, et marjakoogi puhul on tegemist mu mõni aasta tagasi tehtud vaarika-šokolaadikoogiga. Need kaks kooki on küll välimuselt väga sarnased, aga koostisosadelt, maitselt ja tekstuurilt erinevad. Samas see vaarikakook mulle endale ka väga meeldib, niiet soovitan sedagi proovida teha:)

Paar päeva tagasi aga tuletati mulle taaskord meelde seda šokolaadikooki - tõeliselt lihtne, jube hea ja alati kindlapeale minek! See on ilmselt ka üks neid kooke, mida kõige rohkem inimesi küpsetab - juba oma tutvusringkonnas võin üle 10 inimese üles lugeda, kellel see püsirepertuaaris on :) Praegu on muidugi värske kraam veel vabalt saada, et mõnusaid marjakooke valmistada, aga mõnel sügisõhtul, kui kook vaja üks-kaks-kolm valmis saada, tasub seda kindlasti katsetada ;-)

Mul on oma kolleegidega alati väga vedanud (oma 9-aastase juristi/advokaadistaaži jooksul töötasin kokku kolmes kohas) ehk siis mul on alati olnud maailma kõige paremad töökaaslased!!! Selles oli mul ükspäev jälle põhjust veenduda:) Ja lubasin saata asjaosalistele selleks õhtuks tehtud toitude retseptid, aga jagan neid hoopis siin, kuna valmistan neid päris tihti, kui vaja suuremale seltskonnale kokata: lõhe-brokkolipirukas, hummus ja lavašikrõpsud, kuigi need valmisid seekord ühtedest mini-tortilladest, lisaks oliiviõlile raputasin peale Santa Maria Vahemere ürdisegu. Tervislik magus oli mahlane banaanikeeks ja arvestades reaktsiooni (sh meeste oma), siis tuleb tõdeda, et sõna "imeline" selle keeksi ees on täiesti omal kohal ;-) Valge-šokolaadi kook oli Kalevi mustikatükkidega valge šokolaadiga (ohhh, huvitav kas ma hakkan sealt kunagi kogu selle tehtud reklaami eest tasuta šokolaadi ka saama?!? :D:D:D - igaks juhuks ütlen, et see oli nali!!!) ja midagi umbes sellist, aga selles oli rohkem toorjuustu (sh karamelli toorjuustukreemi) ja iirise-rosina kohupiimapasta. Õnneks sai koogiretsept mul küpsetamise käigus korralikult kirja ja lisan selle kindlasti ka blogisse, seniks aga soovitan nii olemasolevat mustikaga šokolaadikooki ja eelpoolnimetaud šokolaaaditükkidega brownie't kui ka käesolevat suussulavat šokolaadi-marjakooki:) Siinkohal ei saa aga jätta tervitamata oma "kolleeg" Priitu (jutumärgid sellepärast, et ta küll kahjuks minu kolleeg omal ajal polnud, küll aga on ta hetkel mu kolleegide kolleeg)!:) Kuigi ma ei osanud ehk alati adekvaatselt reageerida (vahel on kuidagi ebamugav või ei oska midagi tarka vastata, kui keegi kiidab), siis ma igal juhul registreerisin oma mõtetes kõik korrad ära, kui Sa mu mustika-juustukooki kiitsid - kokku küll ei lugenud (nagu Su söödud tükkegi:P), aga ütlen ausalt, et selle nägemine ja kuulmine valmistas mulle tohutult headmeelt! :) :) :)

Tänasesse LP-sse aga kirjutasin loo nektariinidest, millele lisasin juurde mitu retsepti (grillitud nektariinid, krõbedad pirukad, kana-salati ja siidise moosi). Ja eriti tore (ütleks isegi, et imetore!) on   see, et karmi toimetajapoolse keelekontrolli läbinud arikli pealkiri ütleb, et "Mesimagusad virsikud passivad imehästi grillile ja pirukasse" :D Kas pole mitte imearmas?!? Elagu positiivsed emotsioonid - kui soovite neid (eriti toidualaseid) saada või jagada, teiste kohta midagi hästi öelda või niisama midagi enda ja teiste tuju paremaks tegevat pajatada, siis olete alati teretulnud siia blogisse! Ega blogi nimi asjatult "Jagatud rõõm" ei ole ;-)

Imeilusat nädalvahetust kõigile! :) Love u!!!


Tatrajahu ja kakaopulbriga põhi on parajalt neutraalne ja krõbe, šokolaadimaitseline täidis aga siidine ja suussulav. Tonka uba võimendab tummist maitset, samas kui hapukad suvemarjad magusust mõnusalt neutraliseerivad. Soovitan soojalt! Mulle endale väga maitsev (sõin korraga kolm tükki ära) ja kõik, kes proovinud, kiidavad! Jälle üks kindlapeale mineku kook! ;-)

Võid kasutada sügavkülmutatud marju ilma eelnevalt sulatamata ja nõrutamata, kuid sel juhul võiks marjade kogus olla 100-150 g. Suhkrutest olen selles koogis kasutanud tumedat muscovado't.

Põhi:
130 g toortatrajahu
20 g magustamata naturaalset kakaopulbrit
50 g (pruuni) suhkrut
näpuotsatäis soola
1 tl küpsetuspulbrit
70 g külma võid
1 muna


Taina valmistamiseks sega omavahel sõelutud jahu, kakaopulber, suhkur, sool ja küpsetuspulber. Haki noaga või näpi sisse tükkideks hakitud või nii, et tainas meenutaks jämedat saiapuru. Lisa muna ja sega ühtlaseks taignaks. Suru tainas  (vajadusel kasuta veel pisut tatrajahu, et tainas sõrmede külge ei jääks) 24 cm läbimõõduga lahtikäiva koogivormi põhja. Põhjas võiks olla küpsetuspaber. Hoia vormi kuni täidise valmimiseni külmas.


Täidis:
450 g (3 pakki) toasooja šokolaadi-toorjuustukreemi (Farmi)
150 g toasooja maitsestamata toorjuustu
50 g (pruuni) suhkrut
300 g kakaomaitselist kohupiimapastat
3 toasooja muna
2 sl maisitärklist
1 Tonka uba või 1 tl vanilliekstrakti (soovi korral)
200 g värskeid vaarikaid, mustsõstraid v mustikaid

Sega visplit kasutades toorjuustud suhkruga ühtlaseks, lisa kohupiimapasta ja sega läbi, klopi ükshaaval hulka munad, seejärel maisitärklis ja soovi korral riivi peenelt üks Tonka uba. Vala täidis vormi, puista peale marjad ja küpseta ahjus 180 kraadi juures u 1 h. Tee ahjuuks praokile ja lase koogil vormis täielikult jahtuda. Hoia kooki vähemalt paar tundi enne lahti lõikamist külmkapis, sest see on parim külmana samal ja järgmisel päeval. Kaunista marjade ja tumeda šokolaadi laastudega.

2 kommentaari:

Priit Tamme ütles ...

Hei Silja, siin sinu kolleeg Priit ;) Sinu juustukoogi nimel oleks ilmselt paljud valmis tapma ja teine sama palju surema (ei teagi, kummas kategoorias mina nüüd olen). Igatahes suur tänu tervituste eest ning kõike-kõike head sulle. Nii tore, kui selline väike asi nagu kiitmine sul meele rõõmsaks tegi :)

Silja Luide ütles ...

Hei, Priit! :) ei ole see midagi väike asi -mul on alati hästi hea meel kuulda, kui mu looming teistele meeldib :) Kõike head Sullegi ja annan teda, kui retsept saab blogisse - siis saad seda kooki kasvõi iga päev kodus ise teha ;-)